Kardio trening

kardio trening

Kardio trening bi trebalo da bude sastavni deo životnog stila svake osobe koja vodi računa o svom zdravlju. Ovaj vid treninga održava vitalnost kardio vaskularnog i respiratornog sistema, jača mišićno tetivni sistem, doprinosi regulaciji telesne mase i blagotvorno utiče na naše mentalno zdravlje.

Kardiovaskularni trening, odnosno skraćeno kardio, podrazumeva bilo koju kretnu aktivnost koja ubzrava rad srca i cirkulaciju krvi kroz telo. Vežbe u kardiovaskularnom treningu angažuju velike mišićne grupe tokom dužeg vremskog perioda. Primeri ovih vežbi su hodanje, trčanje, vožnja bicikla, plivanje…Ovaj vid treninga bi trebalo da bude sastavni deo vašeg životnog stila nezavisno od godina, telesne mase ili fizičkih sposobnosti. Redovan kardio trening omogućava ne samo da regulišete telesnu masu i izgledate bolje već nudi i čitav niz zdravstvenih benefita.

Održavanje zdrave telesne mase

Hrana koju unosimo i masti deponovane u adipoznom tkivu se koriste kao gorivo prilikom kardio treninga. Kako se povećava trajanje same aktivnosti raste i kalorijska potrošnja. Nakon određenog perioda vremena tokom koga se uglavnom šećeri koriste kao energetski izvor telo u većoj meri počinje da se oslanja na masti što za rezultat ima gubitak telesne mase. Kardio trening takođe utiče na povećanje mišićnog tonusa, povećavajući nivo bazalnog metabolizma, odnosno kalorijski utrošak potreban za normalno odvijanje telesnih funkcija u miru.

Efikasniji rad srca i bolja cirkulacija

Veća kardiovaskularna izdržljivost uzrokuje niz pozitivnih adaptacija u telu koje unapređuju naš zdravstveni status. Srčani mišić postaje snažniji, sposobniji da lakše pumpa krv kroz cirkulatorni sistem. Snabdevanje radno aktivnih mišića kiseonikom, odnosno transport sporednih produkata metabolizma iz njih postaju daleko efikasniji. Kardio trening utiče na povećanje nivoa HDL (zdravog holesterola) I smanjenje LDL (lošeg holesterola), sprečavajući nakupljanje plaka na vašim arterijama I čineći ih prohodnim.Veća koncentracija hemoglobina i poboljšana kapilarnost obezbeđuju lakšu distribuciju krvi u delove tela gde je to potrebno.

Smanjen rizik od oboljenja

Redovan kardio trening i unapređenje kardiovaskularne izdržljivosti znatno smanjuju rizik od mnogih hroničnih oboljenja kao što su koronarna bolest srca, dijabetes ili određene vrste kancera. Viši nivo kardiovaskularnog fitnesa je povezan sa 50 procenata manjom verovatnoćom od kardiovaskularnih oboljenja. Redovan kardio trening povećava senzitivnost na insulin i poboljšava metabolizam glukoze drastično smanjujući verovatnoću oboljevanja od dijabetesa tipa 2.

Blagotvoran uticaj na mentalno zdravlje

Viši nivo kardiovaskularne izdržljivosti ne utiče samo za vaše fizičko zdravlje. On je istovremeno i veoma efikasan u borbi sa stresom, anksioznošću ili depresijom. Kardio aktivnosti su okidač za lučenje endorfina (hormona sreće), koji veoma brzo podižu vaše raspoloženje. Upražnjavanje kardio treninga nekoliko puta sedmično će omogućiti da se osećate mnogo bolje i da podignete nivo vašeg samopouzdanja.